Schrijfcursus – Beginners – Start met Schrijven

Ontdek hoe leuk het is om verhalen te schrijven. Tijdens deze online schrijfcursus Start met schrijven voor beginners ga je al schrijvend ontdekken welke vorm van schrijven jou ligt. Leer je schrijfstijl ontwikkelen en ontdek wat er allemaal komt kijken bij het schrijven van een verhaal of boek. Een krachtige en vooral inspirerende cursus om je schrijftalent aan te wakkeren.

NB: Na de beginnerscursus kun je door met een volgende cursus, waarbij je meer diepgang in je verhaal creëert en je vooral richt op één specifiek genre.

Een online schrijfcursus met persoonlijke feedback op diverse schrijfopdrachten.

NB Je kunt nu ook kiezen voor deze cursus zonder feedback.

Alice Reukema schrijft: “De cursus Start met Schrijven heeft me een flinke zet gegeven en daadwerkelijk aan het schrijven gebracht! De oefeningen zijn leuk maar zeker super leerzaam en deze kun je ook na de cursus gewoon lekker vaak doen. Om ook in een compleet andere stijl te schrijven heeft me positief verrast. Ik heb genoten van het schrijfproces maar ook zeker van het leerproces.”

Schrijfcursus beginners

Online cursus – Start met schrijven

De lessen van deze schrijfcursus beginners kun je volgen zonder dat je met een boek bezig bent. Je krijgt allerlei ideeën aangereikt en inspirerende oefeningen om steeds een nieuwe kant van verhalen te leren kennen.

Van idee naar verhaal
We gaan kijken welke onderdelen je nodig hebt voor een verhaal. Laat je inspireren en schrijf lekker mee. Met alleen een idee ben je er nog niet. Hoe maak je van een idee een verhaal?

Ontdek je schrijfstijl
Je gaat aan de hand van verschillende oefeningen schrijven, waarbij je niet alleen je schrijfstijl ontdekt, maar vooral ook uitgedaagd wordt om eens iets anders te proberen. Welk genre past bij jou? Is een schrijfstijl iets wat je hebt, of kun je het ook aanleren?

Personages, locatie en plot
Om een verhaal/boek te schrijven heb je drie belangrijke pijlers nodig. Deze gaan we invullen voor een verhaal dat zomaar je eerste boek kan worden. Laat je inspireren en schrijf lekker mee.

Na elke les krijg je een oefening om met de geleerde schrijftechniek te oefenen. Dit helpt je om het schrijven goed in de vingers te krijgen.

Schrijfopdrachten
Naast alle lessen ga je ook zelf aan de slag. Natuurlijk met wat extra schrijftips en de kennis die je al schrijvend aan de cursus hebt opgedaan. Deze opdrachten mag je insturen voor feedback.

Na afloop van de cursus heb je je schrijfstijl al leren kennen, je hebt jezelf uitgedaagd om los te gaan én je hebt feedback gekregen op een ingeleverd verhaal. De basis voor verhalen is gelegd.

Lessen, inspiratieoefeningen én schrijfopdrachten met feedback: je leert schrijven door het te doen!

– – – –

Sinds kort in deze zelfde cursus ook beschikbaar zonder feedback

Tijdsduur:
Beginners: 4-6 weken (gemiddeld 2-4 uur per week)

Niveau: beginner

Startdatum: kan op elk moment

Kosten: € 245
(hier komt geen btw meer bij)

Docent: Marelle Boersma of Annet Hulst

Online cursus zonder feedback

Tijdsduur:
Beginners: 4-6 weken (gemiddeld 2-4 uur per week)

Niveau: beginner

Startdatum: kan op elk moment

Kosten: € 145
(hier komt geen btw meer bij)

Docent: Marelle Boersma

Je kunt deze cursussen op elk moment van het jaar starten, en de lessen doen op een moment dat jou uitkomt. Maar het is zeker niet vrijblijvend!

De feedback op de schrijfopdrachten is inbegrepen, als je ze binnen 8 weken  na aanvang van de cursus instuurt. Dat dwingt je om focus te houden en fungeert als stok achter de deur.

Wil je na deze tijd alsnog feedback ontvangen dan kun je dat aanvragen : € 25 per tussentijdse schrijfopdracht en € 40 voor de eindopdracht.

-> Dit laatste is misschien wel de belangrijkste les van deze cursus: schrijf het liefst elke dag! Schrijven kost tijd én vraagt om focus. Als je elke dag bezig bent met je verhaal wordt het vasthouden van de verhaallijnen vele malen makkelijker. Dan komt dat verhaal er!

Die stok achter de deur geeft ons nu al een mooie waardering van onze cursisten.

Door middel van toegepast onderwijs leren we je bij de Online Schrijfschool zowel de theorie maar zeker ook hoe je in de praktijk de beste versie van je verhaal schrijft. Vandaar dat we de lessen altijd combineren met oefeningen en schrijfopdrachten die gericht zijn op je eigen verhaal.