• Online cursus Levensechte personages

inclusief handige set karakterkaarten

Online cursus Levensechte personages

karakterkaartenVerhalen draaien om personages.

Met deze cursus en de bijbehorende set karakterkaarten, heb je de beschikking over krachtige bouwstenen om boeiende personages te bouwen. Leer hoe je de kaarten gebruikt om diepgang te geven aan een karakter en zorg zo voor onvergetelijke personages.

De karakterkaarten krijg je direct na aanmelding thuisgestuurd. Deze set is niet los te bestellen.

Karakterkaarten
Er zijn vier verschillende soorten kaarten die je allemaal nodig hebt om een round character te maken.

• UITERLIJK- kaarten, die je tips geven over meer dan alleen haarkleur of kleur ogen
  • INNERLIJK- kaarten, die al meer prijsgeven over wie je personage is
  • VERHAAL- kaarten waarin je ontdekt welke rol je personage heeft in je verhaal
  • HART- kaarten die zaken onthullen over het karakter, maar ook vragen over je personage beantwoorden waar je niet zo snel aan denkt

Natuurlijk helpen de lessen je om de kaarten te gebruiken, zodat je naast alle tips op de kaarten ook weet hoe je hiermee echte diepgang in je verhaal kunt creëren.

Cecile Koops schrijft:

Tijdens een schrijfweek van Marelle Boersma maakte ik kennis met de door haar ontworpen karakterkaarten personages. Bij het schrijven van mijn boeken was ik al gewend om karakterdossiers van mijn personages aan te leggen, deze kaarten set heeft daarbij echt een meerwaarde. Met name de hartkaarten – het grootste deel van de set – met de goede en slechte karaktereigenschappen blijken een bijzonder handig hulpmiddel te zijn. Een aanrader!”

Cecile Koops  is auteur van ‘Het huis in Trastevere’, ‘In alle staten’ en het binnenkort te verschijnen ‘Bezwete inkt, verhalen om in weg te duiken’.

Tijdens de lessen in de cursus leer je wat je nodig hebt om een onvergetelijk personage te bedenken, maar ook hoe je met behulp van de kaarten je personage steeds meer diepgang geeft. Elke les helpt je om een deel van de kaarten te gebruiken, waarbij je naast informatie over personages en passant ook meer kennis krijgt van de opbouw van een verhaal en de rol die een personage hierin speelt. In de laatste twee lessen is er extra aandacht voor de diepgang van een personage.

De videolessen
De zeven videolessen helpen je om steeds verder naar binnen te kijken bij je personage en hem laag na laag te ontdekken. Wat drijft je personage nou echt? En welke angsten en maskers houdt je personage verborgen?

Na elke les krijg je een oefening om met de geleerde schrijftechniek aan de slag te gaan. Natuurlijk doe je deze oefeningen met je eigen hoofdpersonage in gedachten. Zo krijgt je eigen personage steeds meer vlees op de botten. En uiteindelijk heb je een personage met een hart. Je hebt nu het gevoel dat je hem zo op straat zou kunnen tegenkomen.

Na afloop van de cursus heb je een levensecht personage bedacht, van wie je weet hoe hij reageert op stress of juist hoe anders hij is tegenover vrienden. En het belangrijkste: je weet dat het karakter klopt met het verhaal dat je wilt vertellen.

Na afloop weet je wie jouw personage is, én bij een volgend verhaal gebruik je de kaarten gewoon opnieuw. Je hebt zo een unieke manier geleerd om je personages door en door te leren kennen.

NB: je ontvangt geen feedback op de inspiratieoefeningen in de cursus.

Tijdens de Boekenweek ontvang je 100 euro korting, dus van 15 t/m 24 maart slechts €195 (incl kaartenset)

Tijdsduur: 2-3 weken (gemiddeld 2-4 uur per week) Het hangt ervan af of je al veel informatie over je personage bedacht hebt, of pas net begint.

Niveau: Beginner en gevorderd

Startdatum: je kunt op elk moment beginnen

Kosten: € 295  (hier komt geen btw meer bij)
Tijdens de BOEKENWEEK van 15 t/m 24 maart ontvang je 100 euro korting dus € 195

Inclusief: je krijgt de kaartenset gratis thuisgestuurd. Deze kaarten zijn niet los te bestellen.
NB: kies hierbij op het inschrijfformulier voor de optie ‘zakelijk’ zodat je je adresgegevens kunt achterlaten. Wel zo makkelijk ;)

Docent: Marelle Boersma

Leeromgeving: je werkt via een online leeromgeving die voldoet aan de Privacy-eisen van de AVG-wetgeving. Je privacy is dus gewaarborgd

NB: deze cursus blijft gedurende minimaal een half jaar openstaan

Extraatje!
Helemaal aan het eind van de cursus ontvang je een leuk extraatje met handige tips en informatie voor je personages. zodat je nóg meer uit deze cursus haalt.

Maak jij gebruik van de 100 euro korting? Van 15 t/m 24 maart slechts € 195

Petra Bontje schrijft:

Een inspirerende, maar vooral ook erg leuke manier om je personages uit te diepen.

Meer over de Online Schrijfschool

Wil je gericht aan de slag met het schrijven van een boek in een specifiek genre? Het totale cursusaanbod van de Online Schrijfschool vind je hier:

CURSUS AANBOD

Wist je dat je je ook kunt aanmelden voor een

SCHRIJFVAKANTIE

Tijdens een schrijfvakantie zijn de kaartensets wél los te koop, omdat je dan de bijbehorende training aangeboden krijgt.

Voor al onze lessen (en vakanties) geldt: tijdens de cursus schrijf je direct aan je eigen verhaal

De Online Schrijfschool van Marelle Boersma is officieel geregistreerd bij het CRKBO (centrale registratie kort beroepsonderwijs) wat aangeeft dat het onderwijs aan alle regels voldoet voor hoog kwalitatief onderwijs.