Cursus auteursbranding

Maak gebruik van je unieke kracht als auteur!

Auteursbranding geeft je een unieke kracht om jouw boeken te promoten. Jij bent namelijk uniek. Als je lezers je weten te vinden, én fan worden, gaat de verkoop van je boeken omhoog. Zo maak je van je boek een echte bestseller! Maar hoe doe je dat?

Je bent auteur en je hebt één of meer boeken geschreven. En je wilt graag de verkoop van je boeken stimuleren. Er is al veel eer te behalen door goede boekmarketing te doen.

Niet alleen een uitgever, maar ook jij als auteur moet aan de bak! Auteursbranding is een unieke en onderscheidende kracht, omdat jij de auteur bent. Dus als jij een merk (een brand) van jezelf maakt, kun je hier ongelooflijk veel extra kracht uit halen én aandacht creëren voor je boeken.

Het doel van deze cursus is om je te helpen om niet alleen dat merk te bouwen, maar ook om te laten zien hoe je storytelling inzet om jezelf (en dus je boeken) te promoten, waardoor je niet alleen in contact komt met jouw lezers, maar ook hoe je van die lezers fans maakt.
Dát gaat je helpen om van je boek een bestseller te maken!

De missie van de Online Schrijfschool:

Door middel van toegepast onderwijs leren we je bij de Online Schrijfschool zowel de theorie maar zeker ook hoe je in de praktijk de beste versie van je boek schrijft. Maar we gaan verder dan alleen maar leren schrijven. We helpen je ook aan het contact met een uitgever, én om je boek onder de aandacht van de lezer te brengen.

Bij de Online Schrijfschool helpen we je bij het hele traject!

Cursus auteursbranding

Online cursus – Auteursbranding

.

Hoe zien de lessen eruit?

De lessen van deze cursus kun je volgen als je nog bezig bent met schrijven, want juist dán is het goed om al een groep lezers op te bouwen en die nieuwsgierig te maken naar je boek. Tijdens de cursus krijg je hiervoor allerlei ideeën aangereikt, zodat je straks een vliegende start maakt als je boek gelanceerd wordt.

Dit zijn de onderdelen die in deze cursus aangeboden worden:

Wat is auteursbranding?
Je leert wie je bent als auteur. Best lastig omdat het over jezelf gaat.

Hoe maak je een merk van jezelf?
Als auteur ben je een merk. Maar hoe gaat dat je helpen om je boeken onder de aandacht van de lezer te brengen?

Aan de slag met auteursbranding.
Natuurlijk is het prettig om te horen hoe de techniek in elkaar steekt. Maar het is nog veel belangrijker om zelf aan de slag te gaan. Bij de Online Schrijfschool werk je tijdens een cursus aan je eigen boek; bij deze cursus ga je meteen al aan de slag om jezelf als merk te positioneren. Doe de oefeningen en ondervind wat bij jou past.

Storytelling.
Hoe werkt dat eigenlijk, storytelling? En hoe zet je dit in om lezers te vinden?

Met je merk de markt op.
In de eerste lessen maak je kennis met verschillende kanten van branding. Maar nu komt het erop aan: ga je met jouw verhaal lezers verleiden om je boek te kopen? En doe je dat zo goed dat lezers regelrechte fans worden, zodat ze vanaf dat moment ELK NIEUW BOEK  dat je schrijft, gewoon blind kopen?

Inspiratieoefeningen
Na elke les krijg je een inspiratieoefening die je helpt om de materie beter te begrijpen. Het leuke is dat je op deze manier je eigen merk steeds beter doorziet. En natuurlijk gaat gebruiken bij de marketing van je boeken.

Wat heb je geleerd?
Aan het eind van de cursus heb je scherp hoe je het verhaal van je eigen auteursmerk kunt inzetten om lezers te verleiden je boek te lezen. Daarna is het slechts een volgende stap om van deze lezers fans te maken. Wordt jouw volgende boek een bestseller?

Deze cursus is zonder feedback

Tijdsduur en kosten

auteursbranding

Online cursus zonder feedback

.

Tijdsduur:
Iedereen: 2-4 weken (gemiddeld 2-4 uur per week)

Niveau: iedereen

Startdatum: kan op elk moment

Kosten: € 95
(hier komt geen btw meer bij)

Docent: Marelle Boersma

Leeromgeving: je werkt via een online leeromgeving die voldoet aan de privacy-eisen van de AVG-wetgeving. Je privacy is dus gewaarborgd.

Certificaat: na afloop ontvang je een certificaat van deelname.

Hoe lang is de cursus beschikbaar?

De cursus is makkelijk binnen een maand te doen. Toch laten we de cursus minimaal drie maanden voor je open staan, zodat je een lesvideo nog rustig een keer kunt terugkijken. Ons advies is om de inspiratieoefeningen mét je uitwerking op te slaan op je eigen computer.

De missie van de Online Schrijfschool:

Door middel van toegepast onderwijs leren we je bij de Online Schrijfschool zowel de theorie maar zeker ook hoe je in de praktijk de beste versie van je verhaal schrijft. Vandaar dat we de lessen altijd combineren met oefeningen en schrijfopdrachten die gericht zijn op je eigen boek.

Alle docenten bij de Online Schrijfschool zijn zelf ook auteur, dus zij begrijpen naast de theorie ook hoe het proces in de praktijk werkt.

Wil je tussendoor meer schrijfinspiratie, schrijf je dan in voor de inspiratiemails.  Je ontvangt dan niet alleen alle nieuwtjes over het cursusaanbod, maar ook inspiratie, informatie over schrijftechnieken en schrijftips.

Aanmelden schrijver nieuwsbrief

De Online Schrijfschool van Marelle Boersma is officieel geregistreerd bij het CRKBO (centrale registratie kort beroepsonderwijs) wat aangeeft dat het aan alle regels voldoet voor hoog kwalitatief onderwijs.

Marelle Boersma is de eigenaar en initiatiefnemer van de Online Schrijfschool. Ze is tevens een succesvol auteur met bijna twintig boeken op haar naam, waaronder diverse bestsellers. Ze heeft ruim dertig jaar aan onderwijservaring en behoort inmiddels tot de senior schrijfdocenten van Nederland. Vele tientallen auteurs zijn via haar gedebuteerd.

Alle schrijfdocenten die werkzaam zijn bij de Online Schrijfschool zijn zelf auteur en daarnaast ook allemaal CRKBO-geregistreerd.