In de Schrijfflow – een unieke online cursus

Het is de wens van iedere schrijver om een kant en klaar recept te krijgen om in de schrijfflow te kunnen komen. In deze cursus help ik je stap voor stap hoe je die status bereikt waarop het verhaal zich als het ware vanzelf lijkt te schrijven.

Is het voor jou ook herkenbaar dat je
– allerlei leuke ideeën hebt, maar dat je niet weet hoe je moet beginnen?
– dat je een aantal hoofdstukken hebt geschreven, maar hoe moet je verder?
– dat je wel wílt schrijven, maar hoe vind je er tijd voor?
– dat je perfectionisme je in de weg zit?
– dat je denkt: wie ben ik om te denken dat ik kan schrijven?

Allereerst: besef dat je zeker niet de enige bent. Voor heel veel schrijvers – ook degenen die al diverse titels op hun naam hebben staan – zijn bovenstaande zaken heel herkenbaar.

Veel schrijvers ondervinden blokkades, belemmeringen bij het schrijven. Of ze worden geconfronteerd met schrijfproblemen die ze niet zelf kunnen oplossen. De hulp inroepen van een schrijfcoach, die je één-op-één helpt, is kostbaar. Schrijven is heerlijk. Maar als je je belemmerd voelt door een van bovenstaande punten, blijft het eerder worstelen dan dat je echt ineens een heel hoofdstuk geschreven hebt. En dat lees je altijd terug in de geschreven tekst.

Vandaar dat ik je met de oplossingen en oefeningen in deze cursus ga helpen om deze belemmeringen achter je te laten, zodat je in die heerlijke schrijfflow komt, en je zomaar het ene na het andere hoofdstuk schrijft, zonder dat je het gevoel hebt dat je aan het werk bent.

Carla Kooijman gaf 4 ****
“Een duidelijke, motiverende cursus. Marelle heeft verstand van zaken, zowel van lesgeven als van de schrijftechnieken!”

In deze online cursus leer je hoe je elke keer weer in de SCHRIJFFLOW komt, zodat je de weinige schrijftijd die de meeste mensen hebben om een boek te schrijven ook heel efficiënt kunt gebruiken. De cursus is zo opgebouwd dat je steeds meer inzicht krijgt in de processen bij het schrijven van een boek. Je lost gedurende de lessen de problemen die je daarbij tegenkomt direct op. Hoe vaker je deze oplossingen en tips toepast, hoe sneller je steeds in de gewenste schrijfflow komt.

Wat leer je?

1. Je krijgt inzicht in de blokkades die optreden tijdens jouw schrijfproces
  2. Hoe vind je daadwerkelijk de rust om te schrijven
  3. Veel handvatten om meer tijd te vinden om te schrijven
  4. Oplossingen voor allerlei belemmeringen en/of blokkades
  5. Hoe vind je inspiratie? Moet je daarop wachten of kun je die actief opwekken?
  6. Je leert een aantal belangrijke basistechnieken om lekker te schrijven

In de laatste les komt alles bij elkaar. Hier in leer je hoe je steeds opnieuw in de schrijfflow komt, die heerlijke status waarin elke schrijver zich wil bevinden zodat het boek zichzelf lijkt te schrijven.

Zes krachtige lessen met evenveel inspiratieoefeningen om de informatie uit de lessen daarna zelf in de praktijk te brengen.

NB: je ontvangt geen feedback op deze oefeningen.

Tijdsduur: 2 weken (gemiddeld 2-4 uur per week)

Niveau: Beginner en gevorderd

Startdatum: je kunt elk moment beginnen

Kosten: € 79  (hier komt geen btw meer bij)

Docent: Marelle Boersma

Leeromgeving: je werkt via een online leeromgeving die voldoet aan de Privacy-eisen van de AVG-wetgeving. Je privacy is dus gewaarborgd

NB: deze cursus blijft gedurende minimaal een jaar openstaan.

tot de zomer niet beschikbaar

Channah van Boven gaf 5 *****
“Probleemoplossend!”

Wat levert het op?

Deze inspirerende cursus zorgt ervoor dat je

• inzicht krijgt in de zaken die jou belemmeren
  • oplossingen krijgt op diverse schrijfproblemen
  • je een stevig fundament kunt maken
  • efficiënter omgaat met je waardevolle schrijftijd
  • weet hoe je inspiratie kunt opwekken

Een compacte cursus die je zelfstandig op een zelfgekozen tijd kunt doen, met veel handvatten om weer echt in die heerlijke schrijfflow te komen!

Meer cursussen

Bij de Online Schrijfschool hebben we een groeiend aanbod van cursussen, waarbij je vaak op de schrijfopdrachten feedback krijgt, zoals bijvoorbeeld:

• Thriller schrijven
  • Levensverhaal schrijven
  • Roman schrijven
  • Feelgoodroman schrijven
  • Kinderverhaal schrijven
  • Korte verhalen schrijven

En de algemene beginnerscursus: Start met schrijven

We hebben gekozen voor genre specifieke cursussen omdat elk genre zijn eigen aanpak heeft. Bij een thriller richt de cursus zich meer op de structuur en spanning, terwijl bij levensverhalen vooral de opbouw en gebruik van flashbacks aandacht krijgen. En de feelgoodcursus richt zich naast plotopbouw en personages ook op humor en het schrijven van sekscènes.

Wist je dat je ook een jaartraject kunt volgen? Van idee tot publicatie is erg populair, dus vraag gerust of er op dit moment ruimte is.