Hoe vind je lezers voor je boek?

Help! Hoe vind je lezers voor je boek. Hoe werkt boekmarketing?

Je bent auteur en je hebt één of meer boeken geschreven. En je wilt graag de verkoop van je boeken stimuleren. Er is al veel eer te behalen door goede boekmarketing te doen. Het is zelfs goed als je al voordat je je boek helemaal af hebt, na te denken (en vooral in actie te komen!) om lezers te vinden. Je schrijft toch om gelezen te worden?!

Hoe vind je meer lezers voor je boek(en)?

We helpen bij de Online Schrijfschool niet alleen bij het schrijfproces, maar ook bij het contact met een uitgever, én om je boek onder de aandacht van de lezer te brengen.

Jouw droom is ons doel!

Cursus auteursbranding

auteursbranding

Maak gebruik van je unieke kracht als auteur!

Auteursbranding geeft je een unieke kracht om jouw boeken te promoten. Jij bent namelijk uniek. Als je lezers je weten te vinden, én fan worden, gaat de verkoop van je boeken omhoog. Zo maak je van je boek een echte bestseller! Maar hoe doe je dat?

Niet alleen een uitgever, maar ook jij als auteur moet aan de bak! Auteursbranding is een unieke en onderscheidende kracht, omdat jij de auteur bent. Dus als je een merk (een brand) van jezelf maakt, kun je hier ongelooflijk veel extra kracht uit halen én aandacht creëren voor je boeken.

Docent: Marelle Boersma

Cursus boekmarketing

Hoe zorg je voor aandacht voor je boek!

Je schrijft een boek of je boek is al verschenen en staat op bol.com, maar niemand koopt het. Wat kun je doen? Hoe vind je lezers? Hoe zorg je ervoor dat zo veel mogelijk mensen weten dat je boek komt/er is. Deze cursus helpt je om je eigen marketingplan te maken door te kiezen uit de beschikbare methodes en te kijken wat jou wel of niet aanspreekt. Na de cursus weet je hoe je jouw boek beter zichtbaar maakt.

Docent: Esther van der Ham

“Esther geeft veel informatie over boekmarketing. Doel? Marketing makkelijker en leuker maken. Want ja… een boek schrijven is één, zorgen dat mensen het kopen is iets anders.”

“De cursus die Esther heeft gemaakt is super praktisch. Elke module bevat een nieuw onderwerp. Van ‘wie is je ideale lezer’ tot ‘het schrijven van een persbericht’ of ‘het realiseren van signeersessies’. Alles komt aan bod. De tips die je krijgt, zijn direct in praktijk te brengen. Wat eerst een enorm vervelende moeilijke klus leek, is voor mij nu heel duidelijk en makkelijk uit te voeren en, dit had ik nooit verwacht, leuk om te doen.”